søndag den 26. april 2009

San Fransisco

I forgårs fløj jeg til San Fransisco og det tog 6 timer. Det var rigtig flot at kigge ud over Rocky Mountains. Vi så nogle mærkelige runde ting som vi ikke ved hvad var.

I går var vi nede ved havnen og se Fishermans wharf. Der fik Asger en søløve der hedder Sølle og den har fødselsdag i dag. Der var også mange søløver nede på molen og de lå i klumber.
Der var en masse der optrådte og der var et band som jeg gav penge og så dansede forsangeren med mig og en gammel dame.

Vi har været ude på en ø der hedder Alcatraz og set et meget berømt fængsel hvor nogle af de værste forbrydere sad i USA. Det var mærkeligt at se hvordan man havde det i fængslet den gang.
Deres celler var meget små og det var ikke alle der havde en seng men alle havde et wc. Hullet er et fængsel i et fængsel. Man kom der ind hvis man kom op at slås eller ikke opførte sig ordenligt. Der var ingen lys eller ingen wc så man lavede lort og tissede på gulvet. Jeg syntes det var gyseligt at se og høre hvordan de behandlede fangerne men det var spændende.





















4 kommentarer:

  1. Hej Liva,

    Dejlig blog du har fået lavet og det er spændende at læse om dine oplevelser.

    Jeg tror de runde ting I så fra flyveren er marker der bliver vandet med et vandingsanlæg.
    Vandingsanlægget består af et langt rør, på nogle høje hjul og det er sluttet til vandet inde midt på marken. På den måde kan det køre rundt ligesom viseren på et ur.
    Derfor er afgrøden, majs eller andre grønsager planter i en stor cirkel, så de kan blive vandet af vandingsanlægget.

    Det er rigtigt der ser meget underligt ud når man kigger ned på det overfra.

    Pas på dig selv og din familie,
    Laust.

    SvarSlet
  2. hej dejlige Liva jeg savner dig super rigtig meget og jeg elsker dig også rigtig meget er lidt ked ked over ikke af for sagt ordenligt farvel men glæder mig til at høre om din tur tusinde mange hilsner fra din og kun din sofie.
    ps.hvornår kommer du hjem altså dato

    SvarSlet
  3. Hej søde Sofie. Jeg savner også dig rigtig meget. Jeg kommer hjem d. 19. juni. Jeg er også ked af at jeg ikke fik sagt ordenligt farvel til dig men har det godt.
    10000 kram og knus fra Liva
    SAVNER DIG MEGET
    du kan også skrive til mig på elev intra men det er bedre du skriver på min blog.

    SvarSlet
  4. Hej Laust.
    Tak for din kommentar. Jeg synes virkelig det så mærkeligt ud, så det var fint at få en forklaring. Jeg har lige et spørgsmål mere. Hvad er det for nogle klokker der hænger langs vejen på Highway 1?
    Hilsen Liva

    SvarSlet